Τελευταία νέα

Το Blog κλείνει προσωρινά

2010-08-18

ΠΑΟΚ - Φενέρ (1): Μπάλα είναι

Εν όψει του αυριανού παιχνιδιού με τη Φενερμπαχτσέ θέλω να τοποθετηθώ σχετικά με 1-2 ζητήματα που δεν έχουν να κάνουν με το αγωνιστικό κομμάτι του παιχνιδιού. Με αυτό θα ασχοληθούμε αύριο.

Παίζει λοιπόν μια ελληνική ομάδα με μια τουρκική. Μια ομάδα που προέρχεται από πρόσφυγες της πόλης που εδρεύει η άλλη ομάδα. Ο ΠΑΟΚ, η ομάδα των Κωνσταντινουπολιτών, πάει για πρώτη φορά στην Κωνσταντινούπολη να παίξει με την ομάδα του Φαναρίου (Φενέρ στα τούρκικα). Κι επιπλέον έχουμε και την ελληνο-τουρκική κόντρα.

Εγώ θέλω να δω το παιχνίδι έξω από το πλαίσιο αυτό. Θέλω να το δω καθαρά αγωνιστικά. Έχει βέβαια τους συμβολισμούς του, όπως ξαναείπα, αλλά ως εκεί.

Ούτε την Πόλη πάμε να πάρουμε, ούτε την Αγιά Σοφιά. Την πρόκριση θέλουμε να πάρουμε.

Για ποδόσφαιρο μιλάμε. Και ας μην ξεχνάμε ότι εμείς θα έχουμε όλο κι όλο 1-2 Έλληνες παίκτες στη σύνθεσή μας κι η Φενέρ 3-4 Τούρκους. Το ότι θα γίνει χαμός τόσο στην Τούμπα όσο και στην Πόλη είναι σίγουρο. Δεν ξέρω όμως κατά πόσο βοηθάει.

Όλα αυτά τα λέω γιατί μου λένε διάφοροι οπαδοί άλλων ομάδων, διάφορα "κουλά" του στυλ, "πάτε να αλώσετε την Πόλη!", "θα είστε απαράδεκτοι αν δεν πάρετε τους Τούρκους", "θα σηκωθούν οι νεκροί Κωνσταντινουπολίτες να σας φάνε αν δεν περάσετε" κι άλλα τέτοια γραφικά.

Ιστορικές μνήμες έχω. Δεν είμαι ανιστόρητος. Οι οικογένειες μου προέρχονται από τη Μακεδονία για γενιές ολόκληρες και ξέρουν τι θα πει Τούρκος. (Χαρακτηριστικά θα πω ότι οι γονείς μου ανήκαν στη πρώτη γενιά που γεννήθηκε στην απελευθερωμένη Μακεδονία). Η γιαγιά μου έλεγε "αν έχεις Τούρκο φίλο, κράτα κι ένα σκύλο" (για να σε φυλάει) κι εγώ προσωπικά ελάχιστα πιστεύω στην ελληνοτουρκική φιλία. Αλλά το ποδόσφαιρο, ειδικά στον 21ο αιώνα, πρέπει να φεύγει από όλα αυτά και να ενώνει τους λαούς αντί να τους διχάζει. Αυτό είναι και το πνεύμα της ΟΥΕΦΑ που τιμωρεί ανελέητα ρατσιστικά και εθνικιστικά συνθήματα. Και για αυτό πρέπει να προσέξουμε αύριο ακόμη περισσότερο απ' όσο προσέξαμε με τον Άγιαξ.

Για αυτό λέω, ότι το αυριανό παιχνίδι είναι πάνω από όλα μπάλα, κι όχι πόλεμος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: