Τελευταία νέα

Το Blog κλείνει προσωρινά

2012-03-08

Τι παίζει με τα χρέη;

Με αφορμή τα όσα λέγονται και γράφονται για τα χρέη του ΠΑΟΚ και το άνοιγμα που άφησε-δημιούργησε ο Ζαγοράκης, έκανα μια μικρή έρευνα στο διαδίκτυο για να βρω ποια ήταν τα ποσά των Αυξήσεων Μετοχικού Κεφαλαίου της ΠΑΕ ΠΑΟΚ.

Βρήκα λοιπόν ένα εξαιρετικό άρθρο-σύνοψη του olapaok.gr από το Μάρτιο του 2011 - σε ανύποπτο χρόνο γραμμένο. Εκεί βλέπουμε λοιπόν τα εξής:

12.02.2007 ΑΜΚ: 9.291.882,60 (προ Ζαγοράκη)
26.09.2007 ΑΜΚ: 9.329.314,50 (2,5 μήνες μετά την ανάληψη της ηγεσίας από το Ζαγοράκη)
21.02.2008 ΑΜΚ: 18.025.384,50
27.08.2008 ΑΜΚ: 22.350.000,00
27.02.2009 ΑΜΚ: 15.900.000,00
14.09.2009 AMK: 15.350.001,00
12.04.2010 ΑΜΚ: 17.700.000,00
28.03.2011 ΑΜΚ: 20.200.002,00

Για μένα το ερώτημα που προκύπτει είναι πως από τον Σεπτέμβριο του 2007 ως το Φεβρουάριο του 2008 οδηγηθήκαμε σε μια αύξηση χρεών της τάξης των 9 εκ. €. Σε μια εποχή που η ομάδα δεν βλεπόταν και πληρώνονταν τα διάφορα φέσια που είχε αφήσει ο Γούμενος δεξιά-αριστερά. 

Σε αυτό το ερώτημα εγώ δεν έχω απάντηση. Δεν έχω πληροφόρηση ούτε πρόσβαση σε στοιχεία για να το απαντήσω.

(Το πως έγιναν τα άλλα ανοίγματα, το ξέρουμε. Υπήρχε ενθουσιασμός για να χτιστεί μια αξιόμαχη ομάδα και ο Ζαγοράκης παρασύρθηκε σε οικονομικά ανοίγματα. )

Μπορεί κάποιος να μας απαντήσει όμως στο ανωτέρω ερώτημα που έθεσα; Μάλλον όχι, ε;;;

Κρίμα πάντως να μένουν τόσες σκιές, βαριές σκιές μάλιστα, για την περίοδο διαχείρισης Ζαγοράκη. Και κρίμα να ακούγονται αυτά που ακούστηκαν, ότι δηλ. λίγες μέρες πριν φύγει "σήκωσε" από το ταμείο ένα σωρό μετρητά. Προσωπικά με σόκαρε η είδηση αυτή και μου άφησε μια τεράστια πικρία.

Από εδώ και πέρα ομολογώ ότι δεν έχω καταλάβει τι μέλλει γενέσθαι και πως θα πορευτούμε. Έχω χαθεί λίγο στις διαδικασίες και τα του financial fair play. Τα πράγματα πάντως δεν είναι καλά και ας είμαστε έτοιμοι για αγωνιστικές εκπτώσεις και πωλήσεις. Η μόνη έκπτωση που δεν πρέπει να γίνει είναι αυτή του προπονητή, πάντως. Σε καμιά περίπτωση!

6 σχόλια:

Chris είπε...

δεν πιστευω να τα εφαγε ... με τιποτα ....
μα με τιποτα σου λεω .........
ηταν ειναι και θα ειναι ο captain !!!
να το δεις θα ξαναρθει.......

DonMits είπε...

Ούτε εγώ υπονοώ ότι τα 'φαγε.

Απλά εμένα μου προκαλείται η απορία διαβάζοντας τα νούμερα. Δεν έχω γνώση κι απλά απορώ.

Fil είπε...

Το γεγονός ότι ανέβηκε το ποσό για το οποίο άνοιγε η αύξηση ΜΚ δε σημαίνει απαραίτητα και αύξηση χρεών.
Γενικά είναι άλλο πράγμα η υποχρέωση για αύξηση ΜΚ για λογιστικούς λόγους και άλλο για πραγματική εισροή μετρητών.
Όπως, και εδώ είναι το πιο σημαντικό, άλλο πράγμα κερδοφορία και σωστή διαχείριση και άλλο έχω να πληρώσω 5 εκ και δεν τα έχω άρα έχω θέμα ρευστότητας. Δηλαδή το γεγονός ότι η ομάδα δεν έχει λεφτά να πληρώσει αυτή τη στιγμή τις τρέχουσες δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι ο Ζαγοράκης έκανε κακή διαχείριση πόσο δε μάλλον ότι τα έφαγε...

DonMits είπε...

Όταν έχεις χρέη, η ΑΜΚ πρέπει να είναι τουλάχιστον όσο τα χρέη σου. Αυτό γίνεται χρόνια τώρα στην ΠΑΕ ΠΑΟΚ. Για αυτό θεωρώ ότι το ποσό της ΑΜΚ αντικατοπτρίζει ακριβώς το χρέος μας.

Ανώνυμος είπε...

Την απάντηση την έχει δώσει ο πρ. οικονομικός διευθυντής Γ. Παπαδόπουλος: Μέχρι το 2008 αφαιρούνταν από το συνολικό ποσό της αύξησης η αξία των ποδοσφαιριστών, βάσει της αξίας που έδινε στον καθένα η επιτροπή αξιολόγησης ποδοσφαιρστών...

Ανώνυμος είπε...

Αλλά αν είσαι προκατειλλημένος όπως ο Κρις...